top of page

Educació en valors


Els valors formen part de la nostra vida. Tot el que passa al nostre voltant ens genera una sèrie de sentiments, d’idees, de coneixements… que ens formen com a persones. La família, els amics, els companys, els mestres, monitors, veïns… ens ajuden a entendre el món i sobretot a interactuar amb tots ells i amb tot el que ens envolta.

En el dia a dia de l’escola en passen moltes, de coses. Si ens parem uns segons i observem el nostre voltant, podem veure com flueixen la tolerància, la solidaritat, l’esforç, el respecte, la responsabilitat… i com contribuïm a fer un món millor.

Bon dia, en entrar a la classe; demanar perdó; admetre que ens hem equivocat; ajudar algú que ho necessita; fer una abraçada perquè sí, o perquè jo ho necessito, o perquè l’altre ho necessita; preguntar què li passa a l’altre; preguntar si el puc ajudar; animar; felicitar; posar-li reptes a algú, o a nosaltres mateixos…

Totes aquestes situacions (i d’altres) tenen lloc dins i fora de l’escola. Tots som responsables de nosaltres mateixos i de donar exemple, no només als més petits, sinó als iguals i als més grans. És preciós poder compartir moments en què es genera una reflexió que et fa despertar quelcom, que et fa pensar i moure alguna cosa a dins teu.

Us heu adonat de l’expressió d’un infant en dir-li “sí, tens raó, m’he equivocat”? Hi ha una manera més bonica de començar el dia que amb un “bon dia” acompanyat d’un fantàstic somriure?

A l’escola tenen lloc moltes situacions en les quals es parla, es reflexiona, es critica… per tal que els nens puguin ser, en el dia d’avui i en el demà, persones amb uns valors forts, persones exigents, crítiques i que tinguin neguit per canviar el món a millor. I com ho necessita, la nostra societat!

El respecte: heu sentit a parlar d’un “blogger” que va posar pasta de dents dins d’una galeta i la va donar a un indigent? Ha tingut milions de seguidors!!! Els alumnes de cinquè li varen escriure unes cartes que podeu llegir a l’entrada de l’escola.

Igualtat de gènere: els nens no poden jugar a nines? A cuineta? Com arribaran a ser uns bons pares, uns bons companys? És molt gran poder observar els alumnes d’infantil movent-se pels ambients, conversant, generant situacions diverses i molt enriquidores.

Solidaritat amb qui ho passa malament: els alumnes de cicle mitjà i superior van participar el 10 de desembre en un acte preciós que va tenir lloc a Cal Bolet, en suport dels refugiats.

Educació socioemocional: hem de ser capaços de reconèixer les emocions (no n’hi ha de bones ni de dolentes) i saber-les expressar, utilitzar i controlar de manera positiva.

Col·laboració: entre tots podem tirar endavant un projecte gegant, ja que cadascú hi aporta el seu granet, els seus coneixements i les seves idees. Els alumnes de quart a sisè estan creant un canal de televisió (cada grup elabora, dissenya, prepara i duu a terme un programa).

Esforç: tots som diferents. Amb les nostres fortaleses, les nostres debilitats, les nostres inquietuds. Podem demanar el mateix a tothom? No, és evident, però sí animar i motivar per tal de donar el màxim d’un mateix, o millorar.

Igualtat d’oportunitats: a l’escola tenim un projecte, el Fons d’Igualtat d’Oportunitats, per tal que cap alumne es quedi sense anar de colònies o fer sortides per problemes econòmics. I gràcies a la col·laboració de l’Ajuntament aquest projecte és una realitat.

Pertànyer a un grup: com d’important és sentir-nos que formem part d’alguna cosa? Com ho compartim, això? Cada alumne forma part d’una classe, i es duen a terme activitats per enfortir el vincle, però també per sentir que formem part de l’escola (festes, teatres…).

Responsabilitat, poder compartir… Hi ha tants valors!!! I tots ells tan importants!!!

PER UN MÓN MILLOR

PER UNA SOCIETAT PER A TOTHOM

LLUITEM PER SER FELIÇOS, LA FELICITAT ÉS EL MOTOR QUE HO MOU TOT.

ESCOLA LLEBEIG.


bottom of page